torsdag 31 januari 2008

Vad man kan lära sig av att vara ledig!

Det finns så mycket man inte har hunnit fundera på tidigare. Kanske berättigat kan vissa tycka, medan vi andra blir glada bara vi har lite tankar i huvudet. igår på centralbadet lärde jag mig hur luftslussar egentligen fungerar (detta efter att ha druckit kaffe sjukt länge medan Bruno sov). jag hann t. om. irritera mig på att inte så många andra hade den här kunskapen, så att vi ofta hamnade i drag trots att vi skulle kunna slippa... Idag har jag lärt mig hur trött jag är på den här förhatliga springtävlingen och hur två mil i ledningen snabbt kan förbytas mot förlust när man tävlar mot en vinnarskalle med alldeles för långa ben (se http://klassisknummer10.blogspot.com/2008/01/jag-ter-en-stadig-frukost.html). Jag har även lärt mig att göra det mesta med en hand, stoltast är jag över enhandsfattningen i duschen. Men en dubbelfattning är på ingång, denna gång på en forehand i tennis och detta kan kanske vara en viktigare upptäckt än Big bang. Bruno lär sig att vända på sig (fyra dagar sedan) och jag lär mig nytt grepp i tennis. Vi avancerar snabbt och tar snart över världen som de über-människor vi egentligen är! Måste nu tillägga att jag är MYCKET stolt över en kompis. Får inte säga mer, men mer info kommer inom kort..

1 kommentar:

Anonym sa...

hur funger de då? varför har du inte berättat för mig?

Johan