tisdag 8 januari 2008

det här med att springa

vad är det egentligen med det? Tävlingen med Agge kommer att urarta; jag väntar varje dag med spänning på att han ska komma krypande och be om långbens tillägg, erkänna sitt misstag (att tävla mot en högre makt (läs NADRA)), vifta med vita flaggan och bjuda mig på den beryktade glassbaren. Men vad händer; Apan jagar på på med minst en mil varje gång, köper utomhusställ och har ännu inte verkat tröttna. Detta innebär i sin tur att jag måste lägga i ytterligare en växel och springa flera dagar på raken. Jag kan ju inte förlora mot någon som heter Vatna i mellannamn. Fast vad hände egentligen; jag avskydde ju folk som stod vid övergångställen och småjoggade och bara ett år senare tillhör jag klanen och är dessutom dess främsta fanbärare. Oj, vänta... är det det alla menar när de säger att man förändras vid barnaskaffande. Men det är ju skoj att springa! Måste jag sluta nu? Enda nackdelen är egentligen att jag måste äta så satans mycket skumtomtar (denna drog...) och choklad för att känna att jag är mig lite lik. Ikväll: minst 7 km och 200 gr skumtomtar.

Inga kommentarer: