torsdag 17 januari 2008

Idag

är jag trött och rätt sur. Lite sömn, inga pengar och inställd tennis är en mycket dålig kombination. Men jag vet att det finns saker som kommer att göra mig glad i morgon istället; t. ex. att min kompis Agge har fått bra jobb, jag får snart spela squash, jag har fina vänner och jag ska ut och äta med hela familjen Mechouk (för att fira lillebror, den som helt klart varit sötast av oss som barn och tyvärr leder ligan fortfarande; på andra plats kommer Miffot, vacker som en dag i dag efter en period som bortbyting när hon var bebbe. På god tredje plats hittar vi Amir, sjukt söt fram till ca 5 år, sedan över en natt förvandlades han till nörd med byxor högt upp, spinkiga ben och jätte glasögon för att återigen bli en tuff tonåring någon gång vid 17. På en hedrande fjärde plats hittar vi mig, mongoloid som bebis, söt som barn och medioker som vuxen. Vet inte riktigt vad den här långa parentesen egentligen vill säga, kanske att det inte bådar gott för Bruno) När jag är sur kan jag ibland tänka på Svanis, en av mina skönaste vänner, som alltid söker lyckan på farliga platser i Afrika. Om hon kan uthärda allt hon gör (ingen el, fattigdom, alltid vara bevakad, jobba jämt, spindelskräck i spindlarnas Narnia och sakna vänner och familj) så ska jag väl klara av lite tristess och trötthet i Svedalas huvudstad?!!

Angående skrikandet, kan jag berätta att Bruno nu somnar in i egen säng relativt snabbt, men istället har han förflyttat skriket till ett par gånger under natten. minutantalet ökar inte längre, men minskar heller inte nämnvärt. Jag håller tummarna för att i kväll är kvällen då allt vänder. Kanske kan jag då tänka mig att pussas igen.

Inga kommentarer: