onsdag 16 januari 2008

Träningen fortsätter..

Idag övar jag Bruno i att känna igen bra musik. Med hörlurar har han nu fått lyssna på jazz och Nina Simone. Han verkar glad, när han är sur och vrång sätter jag på techno. Detta så att vi kan betinga bort denna vidriga musik från hans medvetande. Glatt och fest kommer att följas upp med hip hop (gärna fransk). På tal om fransk(a) fick jag nästan vara med om ett polisförhör. Efter att ha tjatat (sen Christoffer började på polishögskolan) att jag skulle vilja närvara vid ett förhör, och han lika många gånger talat om för mig att det inte går, ringde han faktiskt en vacker fredag kväll för att han behövde någon som översatte till franska på ett förhör. Ehhh.. och jag missade detta samtal. Hur kunde det ske. Vad har jag lärt mig av det? Tjatar du, så kan du tillslut få din vilja igenom, men något kommer ändå gå åt skogen...

Efter en mil i löparspåret kom jag på vilken låt som ska spelas på min begravning; detta när askan sprids över havet (tänk Alö stenar) ska Ninas Simones; Another spring spelas. Mycket bra! Det är sådana här viktiga tankar man kan ägna sig åt när man leker med kids mest hela dagarna.

Inga kommentarer: