onsdag 1 augusti 2007

Att lura sig själv?

Jag har funderat på det här med rädsla och att lura sig själv. jag är så sjukt rädd för att köra upp (gillar inte att misslyckas och vet att det är stor risk att detta kan ske). Detta innebär att natten innan en stor tenta, eller t ex. uppkörningen så är sömnen i stort obefintligt, det dryper från händerna och hjärtat springer maraton med 100 km/h och detta vill man ju inte utsätta sig själv för. Men jag har kommit på att tricket kanske är att man innan det är dags att krypa till kojs, säger att man inte behöver köra upp, att man inte är redo och att det är lika bra att man bokar en annan tid. Men att man nästa dag vaknar och säger ha ha jag lurade dig, nu ska vi iväg till vägvärket? Om detta faktiskt fungerar, kanske det är det man ska göra den 8 oktober också; nejdå jag ska inte föda barn...

Inga kommentarer: