onsdag 22 augusti 2007

Konstig, tyst dag

Cyklade till jobbet och blev plötsligt osäker på om det var helg eller om jag hade missat en röd dag. Förra veckan kom det glada folket tillbaka från semestern, mycket trafik och cykelköer var återigen ett faktum. Titt som tätt var det någon som hötte med näven för att man cyklade för snabbt, för långsamt eller för dåligt. I morse var det tomt. inga köer, nästan inga bilar, inga gåendes här utanför på vägen. En man utan tänder hejade glatt där cykelköerna brukar vara som värst. Nu var det bara han och jag. Helt absurd känsla med denna stillhet en vanlig osdag. Vad har hänt, vad kan jag ha missat, sov jag fortfarande. Gör alla människor något kul just idag som jag inte får vara med på? Vad händer imorgon, kommer det då att vara dubbelt så mycket människor istället? Jag är förvirrad, men det var en fantastisk och lugn morgon!

Inga kommentarer: