tisdag 31 juli 2007

Blattehatare sponsrar afrikan

– Företagsledningarna för H&M, Ikea och Volvo är homofober, säger Ulrika Lahne, sponsringsansvarig på Pridefestivalen, som förklaring till varför företagen inte är med och sponsrar festivalen. /Skrivet i Resumé.se daterat idag

Hmm ett litet väl enkelt sätt att försöka få sponsorer kan jag tycka. Utpressning? Skulle jag kunna hävda att företagen är blattehatare om de inte sponsrar mina event? Ja, det är ju inte så dumt, jag hör genast klirret i kassan, företag vill ju inte gärna få den stämpeln. Apple, jag tänkte att ni skulle sponsra afrikanen Nadras kommande 31-årsfest, jag vill att den ska vara sjukt stor och lyxig. Helst ska hela Stockholmsstad med omnejd känna sig inbjudna. Tänk, vilket mediauppbåd det skulle bli. Jag beräknar notan till ca 5-10 miljoner och ni vet vad som händer om ni inte är med...

Inga kommentarer: