torsdag 16 augusti 2007

Varför är jag inte chef?

Det här med feedback, både positiv och negativ. Hur kan folk (läs chefer) tycka att det är så svårt. Det är ju så enkelt, det här var bra därför att..., det här däremot skulle jag vilja ändra på av den orsaken att.... Tänk vad mycket fler nöjda anställda det skulle finnas om chefer tillämpade denna regel. Eller tänk om det skulle vara så sjukt att de till och med sa något positivt helt appråpå ingenting så där varannan månad, kanske köpte en växt till kontoret och tog med sig choklad till kaffet en regnig dag. Jag lovar att sådant främjar lojalitet och är motiverande (även om lönen alltid är den springande punkten :). Låt mig bli chef så sa jag se till att det effektivt produceras kvalitets produktioner och där personalen faktiskt har något positivt att säga om sin arbetsplats och tar ansvar (även om det kanske inte alltid gäller att lovorda chefen) Hhmm, fast kanske om man byter ut choklade mot rikliga mängder champagne vid väl valda tillfällen. Anställ mig så får ni snart se på kolabullar.

Inga kommentarer: