fredag 31 augusti 2007

Italienskt gånger 2

Pastakriget har startat. I onsdags var jag och åt med min hemkomna syster (jippi!) och en mamma på renommerade och prisvinnande Caffe Nero. Gott och trevligt en 3,5:a (jag åt skaldjurspasta). I går firade vi av Åket (han drar på långresa i fyra månader) på en liten italiensk restaurang på malmskillnadsgatan. Jag tog exakt samma rätt igen och sanningen är ett faktum; gårdagens restaurang vann stort, en femma. I denna vetenskapliga undersökning kan vi alltså konstatera att båda italienska restaurangerna servererar exakt samma typ av pasta och att den som slog under ifrån vann stort... hur ska Nero kontra mot detta? Vad blir nästa steg i pastakriget? Den rafflande fortsättningen följer i någon annans mun, jag är inte så sugen på skaldjurspasta just nu. Egentligen borde jag skriva om mäklarjakter och hur girig man blir som säljare, men det är så sjukt tråkigt så att jag inte orkar tänka på det själv ens.

Inga kommentarer: