tisdag 3 november 2009

Ny tid, ny dag och nya byxor

Nu glömmer vi döden för ett tag och pratar om vikten av materiella ting. Jag har köpt nya jeans. Byxor som är fina, men alldeles för trånga. Varför envisas försäljare men att man ska köpa byxor som knappt går att knäppa ”En storlek mindre kan du allt ha, in med magen bara…”. Är det ett försäljningsknep, så fort man går upp typ ett halvt gram, så måste man köpa nya? Jag gillar ju baggyjeans och luvtröja. Det är de plaggen jag skulle ta med mig till en öde ö. De och inga andra. Eller, en kniv kanske skulle få följa med förresten. Varför har man inte bekvämare kläder på arbetet? Stänga in sig i trånga fodral, när man kan låta fläbbet flöda utan restriktioner. Det är dumt. Jobbet borde tycka som jag, jag jobbar bättre om jag slipper ha ont i magen. Jobbet borde tycka som jag mest hela tiden när jag tänker efter.

Inga kommentarer: