måndag 30 november 2009

I dag bondar fransmannen och den lilla Bruna

Dagis är stängt (om jag orkade skulle jag ha en lång utläggning om detta faktum att man stänger ett dagis en hel dag (vilket sker minst fyra gånger om året) så att föräldrar måste ta ut lediga dagar. Dagar man inte har när man är relativt ny på jobbet. Jag trodde att dagis som institution fanns till för att föräldrar skulle kunna arbeta? Naivt? Som sagt irritationen är tjock runtomkring mig. Det är dimman vid Lützen. Jag väljer dock att INTE veva igång mig själv, för då slutar jag aldrig. Jag vänder fint andra kinden till och är glad för att jag känner en snäll fransman vid namn Max som har lite att göra på dagarna och som gillar barn. Bra kombo. Bra val av systern. I dag har han hängt med Mr Brown. Max pratar mest franska (+ engelska) och pekar glatt på något medan Bruno svarar på svenska och lika glatt pekar tillbaka. Fint det där med kommunikation! När jag lämnade dem i morse skulle de baka pepparkakor.

Vid lunch kommer sedan Agge och Art och byter av fransosen. Kanske får A och A smaka pepparkakor, kanske har lägenheten brunnit ner. Det är iaf fint med språk, kakor och goda vänner som ställer upp.

Inga kommentarer: