torsdag 26 november 2009

Fruktstund

Det ligger en banan bredvid mig, den ligger på skrivbordet vid äpplet. Snart ska den ätas. Det är precis allt jag har att säga just nu. Intressant? Om jag jobbade med pr, är detta vad jag twittrar om hela dagarna.
-Dags för banan.-Åh nej bananen är rutten... inte min dag
kommer en uppdatering fem sekunder senare. Eller, -Äh, jag är modig och väljer äpplet istället. So fashion med äpplen. Tror inte att jag hajjar poängen med Twitter, eller så följer jag bara sjukt tråkiga människor. Kanske är det bara så att jag jobbar på Folksam och inte fattar sociala medier.

Läste om den torterade 4-åringen i DN idag (och i Aftonbladet, Svd och Expressen). Blev så illa berörd att jag var tvungen att stänga in mig en stund. En ganska lång stund. Antar att jag är extra känslig för att jag har Bruno. Men hur kan man? Hur kan man? Mot ett litet barn som inte kan försvara sig, inte förstår och som bara vill älska villkorslöst. Alla är upprörda över illabehandlade djur. Grisar är mat. Barn är människor. Jag vet inte jag, men för mig är det en skillnad.

Inga kommentarer: