onsdag 20 juni 2007

varför gillar fiskar inte kaffe

Det känns lite skumt att alla rusmedel plötsligt tagits ifrån mig. Att jag blivit sjukt hälsosam utan att vilja. För att fisken ska sprattla så får man avsluta sitt trevliga alkoholintag, sluta med okynnes rökandet, sporta aktivt för att jaga bort eventuella hemorojder (jag har en sjuk rädsla för klasar!) och dessutom är jag inte sugen på kaffe utan sitter glatt och surplar rött och grönt thé (inte ens svart thé faller herr fisk i smaken). Svårt irriterande med tanke på att jag åtminstone gärna hade haft kvar den lasten. Snart kommer jag ju inte att känna igen mig själv; springandes i löparbyxor heja käckt på alla jag möter, drickandes mixjuicer som ska vara såååå bra för din kropp, tacka nej till chips och ja till morötter, göra en proteinrik smoothie till frukost, köpa samma träningsoverall som Carolina Klüft och förmodligen bli kristen på köpet. Hjäälp, fräls mig från ondo (det är tur att jag sätter i mig min dagliga godispåse och tillfredställer mitt kanelbullsbehov med jämna mellanrum... säger hon och fortsätter att sippa på sitt gröna thé.

Inga kommentarer: