onsdag 20 januari 2010

Lurad på att få hjälpa till

Vissa dagar har man inget att säga. Det här är en sådan dag. Eller ja, hela veckan är sådan. Är gnällig; trött, sur och har ingen ork. Mest är jag nog irriterad på mig själv. Att jag blev lurad. Så totalt. Har tidigare vägrat gå med i FB-grupper, men så kom katastrofen i Haiti. Jag blev plötsligt övertygad om att tillsammans är man lite starkare och kan göra mer. Efter att ha tänkt igenom mitt beslut både en och två gånger så gick jag med i gruppen där sponsorer skulle skänka två kronor för varje medlem till Haitis offer. Jag vet, långnäsa. Lång, lååång näsa. Frittes statusrad avslöjade bluffen. Jag gick in på gruppens sida och möttes av ett kön. Nära och stort. Och med den en synnerligen otrevlig text. Gick ur gruppen och är tillbaka på ruta ett. Ensam är stark. Nu stillar jag mitt samvete med att skänka pengar till organisationer, vars hjälp inte kommer fram. Är ledsen över att så många förlorat både hem och familjemedlemmar och är samtidigt glad för att jag får komma hem till mig och min familj.

Inga kommentarer: