tisdag 12 januari 2010

En och annan häst

I hela mitt ungdomsliv ville jag vara hästtjej. Fyfasen vad jag har försökt gilla att förfrysa tårna vid utomhusritter, stå och klappa på hästar i timmar, slänga med hästsvansen när jag bogserar ett mindre belevat barn på favorithästen, alltid gå omkring med morötter i fickorna, tycka att det är faaantastiskt att ha hästhår över hela kroppen och lukta lite unket från stallet,. Dessutom låtsas bli sur när storebror retades över hästköttet. Vid 32-års ålder har jag äntligen fattat att jag varken är häst-, hund- eller kattjej. Men det är fortfarande inget fel på hästmodet. En piska och ett par ridstövlar tack! Att få rappa till sina antagonister på arbetstid skulle kännas rätt befriande. Typ nu.

1 kommentar:

Mr Queen sa...

Jag slår vad om att Uddas gillade dessa rader. Fram med piskan!