onsdag 27 februari 2008

En helg på Utö

Utö är vackert och farligt på vårkanten. Sex modiga sjömän begav sig trots detta ut till ön på fredagkvällen, men kom hem som besegrad fiskgratäng, sex laxar i en lackask. Det hela började bra med Monopol, vin, chapel och god mat. Dagen efter fortsatte det med vackert väder, huvudvärk, en viss fixering vid ordet "pulla" och en massa vatten. Helgen avslutades dock med kaskadspyor och frossa. Vatten är bra när man är bakis, men kanske inte alla typer av vatten. I efterhand kunde vi påminna oss om att man på alla landställen brukar låta vattnet spola ett par minuter för att få bort det som legat i ledningarna under flera månader, men är man törstig och bakfull så är hjärnan inte brukbar och vattnet dricks i stora mängder. Bruno startade sen kräktrenden på lördagen och på söndags kvällen följde vi alla andra efter (och sååå bakis var vi faktiskt inte). En vacker helg på landet där man lär känna sin kropp och toaletten (new age??) Fredrik blev inte oväntat även framröstad som den lataste människa jag känner; varför gå ut när man kan ligga i soffan? "jag går bara dit om jag får äta en hamburgare i Gruvan", "ja, sjukt irriterande med Agges telefon där larmet ringde från klockan halvnio var tionde minut, man kunde ju inte sova en blund. Den låg iofs precis brevid, men jag orkade inte gå upp och stänga av", ok, om jag sopar undan dammet under spisen bara va? ".

Inga kommentarer: