lördag 12 december 2009

Ännu en lördag

Förra helgen bjöds det på torsdagsaw med jobbet och på lördagen var det fest där det dansades till halvfyra. Fanan hölls högt. Vinet hittade lätt sin väg genom strupen. Kanske blev det en och annan cigg. Cykelfärden hem var rätt vinglig. Jag hade Brunos hjälm på huvudet i fall att jag skulle trilla (den låg kvar i min väska). Jag minns att jag tänkte; nu kan jag ramla när som. Snarare troligt än oväntat. Men jag kommer i allafall inte skada hjärnan helt. Som om hjälmen skulle hålla min skalle på plats, som om jag inte redan supit bort de sista hjärncellerna. Jag var dock inte sist hem. Jenny med dansvänner Lollo och Beate stod kvar i soffan och övade typ danssteg.

Den här helgen vänder vi på steken. Sushi och promenad med Beate i går. Sedan i säng kl 23 (?). I dag börjar dagen med en springtur och sedan vigs den till bullbak och coucous hos mamman. Hon har preppat deg, vi tar med oss vin. Bra upplägg. Alla i familjen samlas. Det är fint. Finare är att jag kommer få äta lussekatter tils jag storknar. Den här helgen är jag medveten om att jag har ett barn. Och gillar´t. Vilket är tur om man tänker på citatet nedan.

MÅNADENS CITAT
"Jag skulle kunna byta Bruno mot en skruv just nu. En skruv är fan roligare än vad den där är"
/Johan Uddenberg den 7/12

Betänk att Johan inte är den händiga typen och avskyr verktyg och skruvar mer än hurtiga sporttyper.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har nog nån gammal skruv hemma, jag kan ta honom. /Åsa