onsdag 18 februari 2009

Missade chanser och annat fint

Som sagt, så är allt som hemma här, fast utan snö och kyla. Och kanske med lite mer chili i maten. Och en hel del ris till allt. Vänta, glömde nämna de smutsiga men mycket fina stränderna.

Dagens resumé; har precis fått en (pulver) café på verandan, ätit färsk ananas, badat två gånger i poolen och ingen i havet. Kollat in stadens lokala marknad (köpt otroligt fula badbyxor till B som kommer att få Stockiddo-Mia att skämmas + tomat, lime och chili) Till lunch lagas det mat av nämnda varor. Städningen är på gång för snart invaderas vi av en marty med kids och då ska det ju här vara fint. Har redan kollat om det finns något eget hon kan hyra, tror att vi kommer kasta ägg (ägg är mycket billigt här, känns ordentligt när de träffar och kladdar mycket när de sedan spricker + att de snabbt luktar ruttet i den här värmen) på varandra inom ett par dagar om inte flytt sker. Men vi får se!

Vad mer? Just det, nu har jag nästan två missade jobb tack vare denna resa. Typiskt! igår ringdes det och en byrå ville träffas asap. Och tvåååååå veckor var inte att tänka på.... Men om de inte hittade någon på studs, så skulle jag komma på intervju den 2/3. Hur stor är chansen att de inte hittat någon annan till dess? Är det bara jag som märkt att det är lågkonjunktur? Kanske befinner sig den lokalt över mig. Ja ja nu ska surfa lite mer jobb. har iaf ett på gång, ska träffa dem den 3/3 så får vi se vad det kan ge. Hoppas att jag inte missar fler chanser för att jag befinner mig här bara.

Inga kommentarer: