lördag 4 april 2009

Fiiin middag i/på/av Djursholm

Stora vita villan med den japanska trädgården bjöd in till lammstek. Ägare av huset är Erik, Anna och Viktor. Middagen intogs även med Björn och Lena, vi var i gott sällskap. Sammanfattningsvis kan nämnas; god mat, strålande vin, lagom fulla, bra diskussioner och trevligt sällskap. Bestående intryck av kvällen; är huset, detta stora luftiga, smakfullt inredda hus. Sa jag pool? sa jag grill? sa jag stor tomt? Nämnde jag köket med 4,5 meter köksbänk, glömde jag prata om de 100 badrummen? Fan, jag byter nästan sida. Det där med villa kanske inte är så dumt? i alla fall om man kan pynta för det? Fast vi har väl ändå aldrig tänkt betala tillbaka våra lån... SEB, vad säger du om att låna ut 10-12 miljoner till en afrikan och en greve med oäkting? Så många amerikaner har ju redan gjort det, inte kan väl Sverige vara sämre?

Inga kommentarer: