måndag 2 mars 2009

Det är så tyst...

... och kallt. Har anlänt Stockholmia och befinner mig för tillfället hos A, A och L. Har fått låna deras lägenhet. Det är fint, känner mig både lite ensam och lite lättad. För ett dygn sedan vinkade jag adjö till mina pojkar i Bangkok. Efter en intesiv helg av marknader, shopping, flodturer och turistande. Det var tjocknajs att få avsluta semestern med att hänga med Johan och Bruno bara. Nu är de på väg tillbaka till huset och jag befinner mig här i kylan efter att ha upptäckt att;
1. Att få läsa länge utan att bli avbruten, är inte helt dumt. Långa barnfria flygresor är bara att tacka och ta emot!
2. Våren har inte kommit än. Imorgon kanske?
3. Typ samma nyheter som var i tidningen (Svd) när jag åkte, var på tapeten i dagens nummer. Så varför läsa tidningen varje dag när det räcker med varannan. Ska nog bli en Fredrik vad gällder det.
4. Allt handlar om lågkonjunktur, lågkonjuktur och suprise... lågkonjunktur!
5. Jag tycker inte att det är hemtrevligt att bli välkomnad av våra kändisar på stora tavlor i ankomsthallen på Arlanda. Det får mig att längta bort. Fram med lite sköna svenska naturbilder istället. Vi är inte ett socialt folk, så varför låtsas?
6. L, A och As lägenhet är mysig, men det är ännu mysigare när de befinner sig i den så att jag får gott kaffe.

Nu ska jag sätta igång med Stockiddo och annat jag skjutit upp. Men utan barn så är kvällarna fria. Är man öl- eller biosugen så ringer man mig (inte ikväll dock, då vill jag vara själv).

1 kommentar:

Sanna Rayman sa...

Nehejminsann, nu är du så god och läser åtminstone en sida varje dag. :-) Välkommen hem sötis!