måndag 8 oktober 2007

Jag kan den hemliga handskakningen

Den 26/9 18:30 blev fisken till en Bruno. Jag tänkte bespara mig själv att berätta förlossningshistorier, det gör så många andra så mycket bättre. Däremot kan jag berätta att jag tack vare Fisken aka Egon aka Bruno har blivit medlem i en hemlig orden. Bruno är nyckeln och jag kan numer den hemliga handskakningen. Det handlar om en vagn och det faktum att det ligger en liten människa i den. Var jag går i stan, möter jag andra medlemmar i det hemliga sällskapet. De ser vagnen, kollar snabbt in i den för att se att någon ligger där. Ler vackert åt mitt håll och nickar nästa omärkligt till i hemligt samförstånd. Vi är alla medlemmar men bara de med barn kan bli invalda (och man blir det vare sig man vill eller inte). Nu ska jag ställa mig framför spegeln och öva på nickningen och leendet, nickningen måste kännas naturlig och leendet ska säga; en sådan där har jag också och jag gillar barn (har lite svårare med det, jag gillar inte barn. Jag tycker bara om Bruno (och Alia så klart)). Vill man kolla sanningshalten i ovanstående så har man chans att hyra Bruno en halvtimmer (3000 kr kostar det, det är ju dyrt att bo i vasastan...). Ni kommer att bli förvånade...

Inga kommentarer: